Hvidebæk hundeforening har eksisteret i 33 år. Igenne årene er der sket rigtig megetikke mindst i udviklingen af hundetrænings principperne. Vi arbejder ud fra moderne positive indlærings metoder, hvor kontakten mellem ejer og hund er det grundlæggende for alt arbejde med hunden.

HHF er beliggende på Navervænget 10 A i Rørby / kalundborg. Pt. træner vi lygheds holdene søndag formiddage , Agility træner i vinterhalvåret også om søndagen og i sommerhalvåret onsdag aften. Klubben har et stort indhegnet område med et opvarmet klubhus og 2 tilhørende mindre huse, hvor der bl.a forefindes et toilet. Forårs sæsonen starter først i marts og efterårssæsonen midt august. En sæson koster 550 kr. og indeholder 13 træningsdage, 1 opstart og 1 afslutning med en mindre prøve. Alle hunderacer er velkomne, små som store. I foreningen er et af træningsmålene at hundene lærer at omgåes andre hunde og gerne i forskellige str. og racer. Derfor træner vi også hundene i at holde kontroleret frikvarter. Dette sker altid først når instruktørene har set hundene an. Som hundeejer er det selvfølgelig helt op til en selv om man ønsker sin hund deltager i frikvarter. Gennem årene er netop dette noget vores medlemmer har været specielt glade for. Foreningen er ikke kun et socialt lære sted for hunde men også deres ejere. Vi har et godt og hyggeligt fællesskab og gør meget for at både hunde og ejere hygger sig når de er i klubben. Vi har fast generalforsamling i april måned og julefrokost i november. Desuden har vi en årlig arbejdsdag hvor alle har mulighed for at komme og hjælpe til med at vedligeholde klubhusene og arealet. I sæson pauserne findes det vi kalder "kolde snuder". Her mødes flere medlemmer om søndagen og holder social kontakt for deres hunde og dem selv.

Del siden